AMBIENTS D’APRENENTATGE
Què són els
ambients d’aprenentatge?
Els ambients són
diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de
diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar,
construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i
interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de
treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i
relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i
necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen
d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però
reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar
diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen
el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge
significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements
previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els
companys/es.
Què volem
aconseguir amb els ambients?
·
Aconseguir
que els infants es desenvolupin a partir d’experiències sensorials, de
moviment, de pensament... i en relació amb els altres companys.
·
Afavorir
l’autonomia i el moviment lliure dels infants.
·
Potenciar la
llengua oral.
·
Prendre
consciència de l’espai i del temps.
·
Aprendre
mitjançant el joc i l’experimentació.
·
Fomentar la
iniciativa, la creativitat, la curiositat, els hàbits d’ordre, l’actitud
investigadora.
Afavorir la motivació, l’atenció a la diversitat i el
respecte maduratiu de cada infant.
ELS NOSTRES AMBIENTS SÓN :
- NATURA I AIGUA
- LLUM I COLOR
- CONSTRUCCIONS
- JOC SIMBÓLIC
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada